loading...
سایت اموزشی ماهان سافت
مهدی امیریان بازدید : 36 یکشنبه 03 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

 


انواع سایت های وب

 


طراحی وب به نظر شما طراحی وب چیست ؟ طراحی وب به وضوح یک طراحی چند جنبه ای کاربر گرا می باشد که شامل تاثیراتی از هنرهای بصری ، فناوری، محتوا، و تجارت میباشد .
به خاطر اینکه طراحی وب چند جنبه ای است ، اغلب بهتر است که ایده ها و تئری ها را از دامنه های مرتبط با آن بیرون بکشیم .برخی افراد با ساختن سایت هایشان به روشی مشابه تکه های چاپی کنار هم گذاشتن قراردادهای واسط کاربر نرم افزارهای مختلف در کنار هم ، از این روش دور می شوند و کاربر را سر در گم می کنند . با وجودی که طراحی وب به شدت از دیگر حرفه های طراحی ، روش کار قرض می گیرد ، ولی تفاوت های آشکاری بین آنها وجود دارد . به عنوان مثال ، این رسانه با محیط چاپ بسیار متفاوت است زیرا توابع بیشتری در اختیار گذاشته می شود _ شبیه نرم افزار ، مشکلات حمل و جابجایی و تاثیرات محتوا نیز سایت های وب را متفاوت از برنامه های کاربردی معمولی می سازد . طراحی وب فقط انتباق ایده های قدیمی نمی باشد و در مجموع چیز جدیدی است .
نباید بگوییم وب به طور کامل متفاوت است . افراد زیادی هستند که این گونه فکر می کنند . آنها می گویند ، وب آن چنان انقلابی است که هیچکدام از قوانین قدیمی در موردآن صداق نمی کند . این نظر کاملا مردود است بر خلاف بیانیه های کارشناسانه ، فرم های این رسانه جدید قرارداد های مربوط به فرم های دیگر و فرم های اختراعی خودشان را همیشه با هم منطبق می کنند و به علاوه ، هیچ فرم جدیدی کاملا بقیه را حذف نکرده است .رادیو مجلات ، روزنامه ها، تلوزیون و بقیه ی رسانه های سرگرم کننده هر کدام با وجود فناوریها و اشکال جدید محیط ها ، به شکل دیگری نیز وجود دازند . وب مطمئنا آن قدر جدید نیست که به خاطر آن تمام مفاهیم با ارزشی که قبل آموخته ایم را دور بیندازیم . ولی ، اصول مخصوص به خودش را داراست . باید سعی کنیم مفاهیم طارحی رسانه دیگری را بشناسیم . آنها را طوری اصلاح کنیم که در رسانه وب جا شوند .

طراحی کاربرگرایک تم عمومی تمرکز روی کاربران است. متاسفانه یک اشتباه رایج در ساخت وب این است که سایت ها برای طراحان و نیازهایشان ساخته می شوند نه برای استفاده کنندگان واقعی سایت . همیشه این اصل مهم طراحی وب را به خاطر داشته باشید.

شما و کاربر یکی نیستید انچه شما درک می کنید همانی نیست که کاربر درک خواهد کرد . به عنوان  طراح شناخت درونی از سایت وب دارید میدانید که اطلاعا کجا قرار دارد . می دانید که چگونه افزودنی ها را نصب کنید . بهترین وضوح صفحه نمایش ، نصب مرورگر ، و غیره را دارید . وقتی سایت خود را باتوجه به مشخصات بصری و سطوح حرفه ای خودتان می سازید ، کاربران واقعی سایت را سر درگم خواهید کرد . باید این حقیقت را بپذیرید که اکثر کاربران لزوم شماخت درونی از سایتی که شما به دقت ساخته اید را ندارند . آها ممکن است علایق مشابه شما را نیز نداشته باشند .
با درنظر گرفتن اهمیت خواسته ها و علایق کاربران ، ممکن است مناسب به نظر برسد که به سادگی از کاربران بخواهیم سایت را هرگونه که می خواهند طراحی کنند . این امر در ظاهر ایده ی خوبی به نظر می رسد البته تا وقتی که اصل اساسی دیگری از طراحی وب را درنظر بگیرید

کاربران طراحان یکی نیستند همه طراح وب نیستند و نباید باشند . دقیقا همان طور که احمقانه به نظر می رسد اگر از کسانی که یه سینما می روند بخواهیم تا یم تصویر متحرک را کارگردانی کنند ، فقط بر اسن مبنا که یلم های گوناگونی را دیده اند ؛ نباید از کاربران نیز انتظار داشته باشیم که قادر بته طراحی سایت وب باشند ، فقط به خاطر اینکه چندین سایت را مرور کرده اند . کاربران اغلب دارای نیاز ها و انتظارات غیر واقعی از سایت ها هستند ک. به طور خلاصه ، کاربران قصد ندارند درک پیچیده ای ز وب را همانند طراح خوب داشته باشند
همانطور که گفته شد ، کلید موفقیت در این است که ، طراح سایت وب همشه سعی کند تا از دید کاربر نگاه کند. طراحی کاربرگرا اصطلاحی است که به نوعی ازطراحی داده می شود که همیشه کاربر را در ابتدا در نظر می گیرد . ولی درباره کاربران چه می توانیم بگوییم ؟ ایا یک کار نوعی وجود دارد ؟ایا یک «jai» وجود دارد که سایت هایمان را برای ان طراحی کنیم ؟ احتمالا خیر؟ ولی مطمئنا باید خطوط  معینی، مانند زمانهای استراحت، حافظه، و دیگر قابلیتهای فیزکی یا مفهو می را همراه طراحی سایت ها درنظر بگیریم . یک برسی علم شناختی به ماکمک می کند تا توانایی های اصلی کاربر را بشناسیم ؛ درباره ی این موضوع در فصل بعدی بیشتر بحث خواهیم کرد ولی ، به خاطر داشته باشید ، با وجود ی که کاربران ممکن است مشخصات اصلی مشابهی داشته باشند ، ولی جدا از هم هستند . آنچه برای یکی از کاربران ممکن است ساده به نظر برسد برای دیگری سخت خواهد بود . سایت هایی که برای یک کاربر « معمولی» ساخته می شوند ممکن است نیاز های تمام کاربران را نورد توجه قرار ندهند . کاربران توانا ممکن است سایتی دارای محدودیت ببینند ، در حالی که کاربران ساده آن را بسیار مشکل خواهند دید . کاربران افرادی هستند دارای ظرفیت ها و کشخصات مشترک معینی می باشند . سایت ها باید تفاوت های مرتبط به هم را به حساب آوردند در حالی که روی وجوه مشترک آنها تاکید کنند .

برای کاربر معمولی طراحی کنید ، ولی تفاوت ها را نیز در نظر داشته باشید در نهایت ، میتوانیم ببینیم  که نیازهای مختلف کاربر و طراح یک شکل کنترلی را به وجود می آورد . کمترل روی ملاقات اط سایت در واقع یک تماس نانوشته بین طراح و ملاقات مننده است که چگونه تجربه ی کاربر را نمایان خواهد ساخت . اغلب ، سایت ها کنترل کمی در اختیار کاربر میگذارند ، و کاربر را مجبود می کنند که محتویات را به روش از پیش مشخص شده ای با کنترل کمی روی نمایش یا فناوری آن مشاهده منند . به ندرت خلاف این موضوع رخ می دهد که سایت به کاربران بیشترین منترل را روی ملاقات بدهد ، و به آنها اجازه بدهد که آنچه را میبینند انتخاب کنند و هر طوری می خواهند آن را ببینند و حتی اجازه دهد که آنها محتویات سایت را اصلاح نمایند یا به آن مطلبی را اضافه منند ولی اکثر سایت ها به کاربران ، کمی اجازه ی انتخاب و قابلیت کنترل را می دهند . اما همیشه تحت تاثیر احتیاجات زراح سایت می باشد . بعضی ایده هیا کلی کنترل و تجربیات کاربر را درون این کتاب دوباره مشاهده خواهیم کرد .

شکل و رفتار یک مشکل کلیدی در طراحی وب این است که سایت ها اغلب شکل و زفتار سایت را متوازن نمی کنند . بسیاری اط طراحان ، تحت تاثیر مدرنیسم ، عقیده دارند که شکل بعضی چیزها باید دنباله رو رفتار آن باشد . درنظر بگیرید که یکی از پایه های هرم طراحی وب مان شکل  می باشد ، درحالی که پایه ی دیگر آن رفنار است . رفتار بدون شکل خسته کننده خواهد بود : با وجودی که سایت ممکن است کار کند ، ولی کاربر را راضی نمی کند . بالعکسی ، حتی اگر شمل سایت احساسی باشد و رفتار محدود باشد، کاربر مایوس خواهد شد . نیازها باید یک باید یک رابطه آشکار و مستمر بین شکل و رفتار باشد . به بیان ساده تر اینکه شکل سایت باید به طور مستقیم با هدف آن در ارتباط باشد . اگر سایت با هدف فروش ایجاد شده است ، ممکن است جلوه های بصری داشته باشد و حتی دارای مقادیر زیادی چند رسانه ای باشد البته اگر در رسیدن به اهدافمان کمک می کمد . ولی ، اگر سایت کاملا مبتنی بر وظیفه است ، مانند یک سایت فعال بانکداری ، ممکن است بیشتر دارای شکل سودگرایانه باشد البته  . البته، تعیین شکل مناسب برای یک سایت نیاز به تعریف واضح رفتار سایت دارد. متاسفانه، برای اغلب سایت های وب ، رفتار نهایی سایت همیشه به وضوح تعریف نشده است . حتی بدتر اینکه ، رابطه شکل و رفتار برای سایت همیشه به وضوح بنیان گذاشته نشده است .

مطمئن شوید که شکل بصری یک سایت با رفتارش ارتباط دارد با وجود این حقیقت که تقریبا در تمام حالت ها طراحان باید در همان طرفی باشند که کاربران قرار دارند ، ولی احتمالا مجادله مستمری بین شکل و رفتار وجود خواهد داشت . در واقع ، نیازی به عدم توفاق وجوود ندارد . شکل رفتار همیشه نباید بجنگد ؛ آنها همیشه مکمل همدیگر هستند . یک طراحی خوب ، عملکرد سایت را خیلی بهتر می کند ، در حالی که عملکرد و رفتار خوب به خاطر نقص در نمود و ظاهر سایت به وجود خواهد آمد.
طراحان موقع شناس این توازن را درک می کنند . ایده ی طراحی را با دنبال کردن قانون اجرای درست و اجتما تمام جنبه های سایت که ارزش یک مولفه  تنها را کم می کند تجربه می نمایند . در واقع ، تفاوت واقعی اجرای درست و اجتماع تمام جنبه های سایت که ارزش یک مولفه تنها را کم می کند تجربه می نمایند . در واقع ، تفاوت .اقعی بین یک طراح وب و یک سازنده ی وب این است که اولی نه تنها قادر به اجرای درست قسمتهای مختلف سایت می باشد بلکه می تواند « حیات » دیگری در روح پروژه بدمد .

اجرا:HTML , XML , CSS , جاوا اسکریپت ، جاوا ، سازگاری های مرور گر ، ظرفیت سرویس دهنده ، و کلیه ی مولفه های دیگر جهت ساخت وب ، قسمت راحت طراحی وب می باشند . با وجودی که شناختن یک فناوری جدید ممکن است کمی زمان و تلاش نیاز داشته باشد ، ولی عموما بسیار راحت میتوان گفت که آیا بعضی HTML ها یا فناوریهای دیگر به درستی استفاده شده اند یا خیر . ولی، سایت های امروزی با مشکلات اجرایی ، از مشکلات ساده تا سازگاری های فنی مشخص ، جابه جایی و مشکلات کاربرد ، دست به گریبان هستند .
یک سایت وب فقط در صورتی باید علی در نظر گرفته شود که مقید ، قابل استفاده ، صحیح ، و خوشایند باشد . معنی هر یک از این نظرات چیزی درونی و ذهنی است . به استثنا ی درستی آن برای اینکه یک سایت درست طراحی شده باشد ، اجرای آن باید علی باشد ، یعنی در هیچ حالتی نباید متوقف شود . HTML باید صحیح باشد و تصاویر به درستی ذخیره شده باشند به طوری که صفحه خودش را همانظور که طراح می خواهد نشان بدهد . تمام عناصر محاوره ای چه به شکل اسکریپت های سمت سرویس گیرنده در جاوا اسکریپت یا برنامه های CGI اجرا شونده سمت سرویس دهنده باشند ، باید به درستی رفتار کنند و پیغام خطایی را ایجاد نکنند . هدایت سایت باید در تمام مدت کار کند . پیود های ناقص که باعث بروز خطای آشنای " 404 : Not Found " میشوند نشان دهنده ی سایت با اجرای نا صحیح هستند . در واقع ، خطا ها باید کنترل شوند ، و اگر خطایی رخ یابد آن را با وقار و وجه خاصی نشان بدهد . با وجودی که اجرا به نظر می رسد یک نیاز برای عالی بودن باشد ، ولی بسیاری از سایت ها مشکلات اجرایی را نشان می دهند تا اجازه دهند که این قسمت ذکر نشده باقی بماند .

اجرای سایت باید تقریبا بدون نقص باشد چرا مشکلات اجرا در سایت های وب متداول است ؟ زیرا سایت وب یک صنعت جوان با استاندارد های در حال تغییر است وضعیت هنری طراحی سایت را از چند سال قبل تا کنون در نظر بگبرید و تفاوت را مشاهده کنید . از این گذشته ، اکثر حرفهایی وب اغلب تجربه ای در علوم کامپیوتر ، شبکه ، تئری فوق متن ، علم شناختی  ، و تمام جنبه های دیگر که ممکن است در کیفت سایت تولید شده تاثیر بگذارند ، ندارند . برخی طراحان ساده حتی از تفاوت های ارثی در محیط وب صرف نظر می کنند مانند مشخص نکردن مشکلات تغییر وضوح ، تولید مجدد رنگ ، محدودیت های پهنای باند و غیره . یک طارح وب که بر این نوع از مشخصات فنی وب نظارت می کند مانند یک طراح چاپ می باشد که نمی خواهد جوهر روی کاغذ لخته شود – طراحان بزرگ وب باید محیط را بشناسند و آن را رعایت کنند ، و همه چیز را از مرورگرها و پهنای باند تا برنامه نویسی پروتکل ها بشناسد .

محدودیت ها ی رسانه وب و اینترنت را بشناسید و رعایت کنیدبنابراین ، با داشتن محیط ظراحی وب ، طبقه بندی امروز سایت ها را از آنهایی که استاندارد ، سبک وزن ، کاربرپسند ، اطلاعاتی ، و پر از وظیفه هسند به آنهای که مخصوص مرورگر ها ، غیر قابل استفاده ، یا پهنای باند چند رسانه ای مشتری پسند به عنوان ، نسل بعدی ، طراحی هستند ، خاتمه می دهیم ، آیا این مقایسه فرض می کند که تمام سایت های خوب مشابه هستند ؟ لزوما خیر .

هماهنگی در مقابل نو آوری
بیساری از طراحان وب احساس می کنند که تئری طراحی و طبقه بندی های طراخی سایت باعث افزایش هماهنگی می شود و نو آوری را از بین می برد . درست است که دنباله روی خشک از الگو های طراحی نظیر طرح « بالا – چپ – پایین » یا چسبیدن به چنین تجربیات رایجی مانند گذاشتن آرم ها ی سازمانی در گوشه صفحه وب بعضی انتخاب های طراحی صفحه را محدود می کند ؛ اما طراحان دلیل این قراردادها را نمی دانند . در نظر بگیردید که ، با وجودی که می توان کتالها رابه شکل صفحه های سه گرش طراحی کرد ، ولی کتابهای کمی با این روش به وجود آمده اند . هزینه تولید ، زشتی ، و نا آشنایی خواننده با چنین شکلی یک کتاب مصلثی شکل را تبدیل به یک پیشنهاد خطرناک می کند . اکثر کتابها مربع یا نسطتیل شکل هستند و یک پوشش مشخص ، عنوان صفحه ، جدول محتویات ، فصل بندی ، و ... دارند . آیا اسن قراردادها مانع طراح کتاب است ؟ عده ی کمی جواب خواهند داد آری ؛ ایده های خلاق زیادی را هنوط هم می توان درون اسن محدودیت های یک کتاب جدید در نظر گرفت . به طور مشابه می توان در مورد طراحی وب نیز همی مطلب را گفت . طراحی واسط گرافیکی کاربر (GUI) برای برنامه های نرم افزاری از استاندادرد های واسط گرافیکی کاربر وب تاثیر گرفته اند، ولی ایده های جدید هم آشکار می شودند . طارحان باید قوانین انتخابهای هدایت و هدایت ، محل استقرار هدایت ، رنگها ، و ... را رعایت کنند . این ایده ها طراحی را محبدود نمی کنند ؛ آنها به راحتی سایت ها را محدود به اشکال قابل بشخیص می کنند به طوری که کاربران در نمی یابند سایتی که مشاهده کرده اند کاملا متفاوت است .

فرا گیری طراحی وب
یک روش مفید در یادگیری طراحی وب ، ارزیابی تلاش های دیگران است . می توانیم ببینیم چه چیزی درست انجام شده و کدام اشتباه انجام گرفته است و  سعی کنیم تا خوبها را شبیه سازی کنیم و ایراد قسمت خراب را برطرف سازیم . ولی آگاه باشید : همیشه ارزیابی و مقایسه طراحی سایت راحت نیست . اکثر مردم چیزهایی را مقایسه میکنند که قابل مقایسه نمی باشند . شما هیچگاه یک بازی ویدیویی را با یک واژه پرداز مقایسه نمیکنید ، در حالی که هر دو ، برنامه های نرم افزاری هستند . پس چرا ، سایت های تجربی را با سایت  های شرکت ها ، یا سایت های تجارت الکترونیکی را با طراحی سایت های آژانس سرمایه گذاری مقایسه می کنیم ؟ بیشتر اوقات ، این نوع از مقایسه ها در انجمن طراحی وب انجام می شود . سایت ها و کتاب ها سایت های متنوعی را به عنوان ملاک های مطلق طراحی خوب در اختیار می گذارند . به وضوح ، هنوز تمام سایت ها دارای نکات مشابهی که قوانین «طراحی عالی» از آنها استخراج شود نمی باشند . آچه خوب و هوشمندانه برای یک سایت به نظر می آید ، ممکن است برای دیگری خرابی مطلق باشد .

زبان های نشانه گذاری (Markup Language)اساس هر صفحه ی وب نشانه گذاری است .فناوری های علامتگذاری نظیر HTML ، XHTML ،  و XML ساختار و معنی اصلی محتوای صفحه را تعریف می کند .بر خلاف باور رایج که زبان های نشان گذار ظاهر صفحات وب را تعریف می کنند ، و استفاده از  HTML نیز به همین طریق است ، ظاهر صفحه باید واقعا توسط فناوری های دیگر ، بخصوص شیوه نامه ها ، به اجرا درآید .

HTML
HTML همان فناوری علامت گذاری اصلی استفاده شده در صفحات وب است ، HTML  رایج توسط SGML و DTD (قسمت "XML" را بعد از این قسمت ببینید ) تعریف میشود و به صورت نگارش اصلی می آید . HTML نگارش 4 به سه نوع ظاهر می شود : انتقالی، محدود، و مجموعه قاب ، همواره با به وجود آورندگان سند هایی که از نوع انتقالی استفاده می کنند .
با وجودی که برچسب ها و قوانین متنوع HTML انصافا خوش تعریف هستند ، اما اکثر فروشندگان مرورگرها علاوه بر تعریف های W3C این زبان را توسعه می دهند .به علاوه ،خود مرورگر ها انکی قوانین زبان نشانه گذاری را ، با استفاده درهم و برهم از این فناوری ،تحمیل می کنند . همچنین ، در حالی مه HTML  باید عمدتا برای ساختار بندی یک سند استفاده شود ، ولی بسیاری از تولید کنندگان از ان برای شکل بندی سند جهت نمایش نیز استفاده می کنند . وظایف شکل بندی HTML  در نهایت باید کاملا توسط شیوه نامه های آبشاری (CSS) انجام شود . ولی ، حتی با پشتیبانی مناسب شیوه نامه ها در مرورگرها ، بسیاری از تولید کنندگان از جدول HTML  و حتی برچسب های اختصاصی HTML در طراحی صفحاتشان استفاده می کنند . هیچ تصمیمی برای توصعه بیشتر HTML توسط W3C و فروشندگان مرورگر ها وجود ندارد ، و تولید کنندگان تشویق به پذیرش XHTML می شوند.

XHTML
XHTML همان فرمول بندی مجدد HTML توسط XML (زبان تشانه گذاری قابل توسعه) به جای SGML است. XHTML دو مشکل عمده در HTML را حل می کند. اول ایمکه ، HTML به مجبور کردن طراحان در جداکردن در جایگزین کردن ظاهر یک سند از ساختارش ادامه می دهد و تاکید بیشتری روی استفاده از شیوه نامه می کند . دوم اینکه ، HTML قوانین نشانه گداری اجباری محدودتری را به صفحات وب میدهد ، مثلا، اسناد XHTML باید فقط حاوی برچسبهای با حروف کوچک باشند ، همیشه داخل کوتیشن باشند ، و اصولا از تمام قوانین تعریف شده در مشخصات پیروی کنند .
مدودیت های نحوی XHTML ، هم بزرگترین مزیت آن است و هم بزرگترین ضعف آن ، صفحات خوش ترکیب توسط یک برنامه راحتتر دستکاری و تعویض نیشوند ولی توسط انسان سخت تر ایجاد میگرددند درک و فهم XHTML  به خاطر این محدودیت کند شده است سختی های اضافه هیچ XHTML آن را کمتر از HTML  ( که نسبت به مبتدیان بیشتر چشم پوشی میکرد(  قابل دسترسی کرده است . بنابراین تا زمانی که ابزارهای بیشتری که XHTML  صحیح را تولید میکنند در دسترس قرار بگیرند . این زبان احتمالا به فراگیر شدن کندش در انجمن گسترده وب ادامه خواهد داد.

XML
زبان نشانه گذاری قابل توسعه (XML) توسط بسیاری از افراد به عنوان فناوری نشانه گذاری انقلابی شناخته می شود که وجهه ی وب را تغییر خواهد دارد. هنوز ، هم با وجود عمومیت غیر طبیعی آن ، عده ی اندکی می دانند که XML واقعا چه چیزی است . به طور مختصر ، XML شکلی از SGML اصلاح شده برای وب است؛ بنابراین ، به تولیدکنندکگان وب اجازه میدهد که زبان نشانه گذاری خودشان را تعریف کنند . پس اگر بخواهید YML را اخترا کنید ( زبان نشانه گذاری خودتان) توسط XML میتوانید این کار را انجام دهید . برای انجام این کار قوانین زبان اختراعی خودتان را توسط نوشتن تعریف نوع سند ، سا DTD تعریف خواهیم کرد . یک DTD تعریف میکند که چگونگی یک زبان می تواند با نشان دادن اینکه چه عناصری می توانند حاوی چه عناصر ( یا مقادیر ، صفحات و ...( دیگری باشند ، مورد استفاده قرار بگیرد .
اینجا یک سوال پیش می آید ، چرا فقط از XHTML  یا HTML استفاده نکنیم ؟ آیا اختراع زبان های جدید معادل ایجاد یک زبان نشانه گذاری درهم و برهم و شلوغ جدید روی زبان های دلخواه مبتنی بر XML محدود شده است ، و اکثر تولید کنند گان وب از زبان های تعریف شده ی رایجی مانند XHTML  ،  WML ، SVG و زبان های بیشمار دیگری که مبتنی بر XML هستند ، استفاده می کنند . خواص دقت و خود توصیف بودن اسناد XML باید طبقه ی جدیدی از فناوری های وب به نام Web Services را فعال کند . Web Services واقعا می تواند وب را تغییر دهد و این کر را با اجازه دادن به سایت ها و برنامه ها برای صحبت کردن با یکدیگر به سادگی انجام می دهد.

فناوریهای شیوه نامه (Style sheet)زبانهای نشانه گداری مانند HTML در اروه خیلی خوب نیستند این تقصیر فناوری نیست ، بلکه به این خاطر است که HTML برای این عمل طراحی نشده است . در واقع ، ظاهر صفحه باید توسط طراحی عناصر موجود در CSS کنترل شود در برهی مواقع ف بخصوص وقتی که از یک زبان XML استفاده می کنید ، ممکن است باری ایجاد شکل مناسب ازائه تبدیل نشانه گداری نیز مرورد نیاط باشد . بنابراین XSL (زبان شیوه ای قابل توسعه) نیط استفاده خواهد شد .

CSS
CSS (شیوه نامه ی آبشاری) برای مشخص کردن ظاهر صفحه وب به کار میرود ، این فناوری حداقل تا حدودی در مرورگرهای قدیمی نظیر اینترنت اکسپلورر 3 ارائه شد است ، ولی به دلیل کنبود پشتیبانی با ثبات از نرورگر و ازار ، در کنار بی اطلاعی تولید کنندگان، کئن زکتم زیتئی تسن گخ ظرح مبتنی بر HTML استفاده می شود. با ارائه نسل .x6 از شیوه نامه های مبتنی بر CSS  قوانینی را مشخص می کنند که ارائه نوعی از یک تایپ (مثلا ) – یک گروه ، یا صحیحتر ، طبقه ای از برچسب ها – یا یک برچسب تمی که توسط صفت ID خودش نشان داده می شود را تعریف می کند ، قوانین شیوه نامه میتواند باری تعریف انواع جنبه های بصری اشیاء صفحه ، شامل رنگ ، اندازه ، و محل ، به کار رود . قوانین حالت گوناگون می توانند ، بسته به استفاده برچسب ها باهم ترکیب شوند – دلیل اصطلاح «ابشاری» برای این فناوری ، از همین خاصیت ناشی می شود .

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1
  • بازدید ماه : 3
  • بازدید سال : 21
  • بازدید کلی : 630